>

TALIAN ADUAN SCAMMER 997

scammer, saman scammer

Adakah anda tahu bahawa sekiranya anda ada dihubungi atau telah ditipu oleh scammer, anda boleh menghubungi Pusat Respons Scam Kebangsaan/National Scammer Responce Centre (NSRC) untuk membuat laporan dan aduan? 

NSRC merupakan usahasama antara Polis Diraja Malaysia bersama Pusat Anti Jenayah Kewangan Kebangsaan / National Anti Financial Crime Centre (NFCC), Bank Negara Malaysia, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia serta bank tempatan. 

Talian yang anda boleh gunakan untuk menghubungi NSRC adalah 997.

Untuk mendapatkan maklumat dan keterangan lanjut serta membaca soalan lazim berkenaan dengan NSRC, anda boleh melayari laman web berikut: https://nfcc.jpm.gov.my/index.php/soalan/mengenainsrc 

_________________________

Penafian: Rencana ini diterbitkan dengan tujuan untuk kesedaran dan pengetahuan umum. Mana-mana bahagian yang terkandung di dalam rencana ini tidak boleh dijadikan panduan untuk memulakan tindakan undang-undang secara sendirian, tanpa terlebih dahulu merujuk kepada seorang peguam yang berpengalaman.

Untuk sebarang maklumat lanjut berkenaan dengan rencana ini atau untuk mengatur sesi konsultasi guaman, anda boleh berhubung dengan mana-mana peguam pilihan anda, atau pun anda boleh menghubungi kami melalui whatsapp dengan menekan imej dibawah.

0 Pertanyaan & Jawapan

Anda mempunyai sebarang pertanyaan? Tanya saya di sini atau whatsapp saya dengan klik butang whatsapp di skrin atau isi borang pertanyaan.