>

KOLEKSI INFOVIDEO YOUTUBE ILMULEGAL OLEH NORHAFEEZLAW

norhafeezlaw

INFOVIDEO ILMULEGAL - SYARAT SAMAN MALU

Melalui infovideo ini, anda akan mendapat maklumat ringkas berkenaan dengan apakah yang dimaksudkan dengan Fitnah dan Saman Malu dan bagaimanakah caranya untuk memfailkan saman malu serta syarat-syarat yang wajib dipenuhi untuk sesuatu kes fitnah.

https://youtu.be/BAsCscPVOnM


INFOVIDEO ILMULEGAL - FITNAH DI MEDIA SOSIAL

Didalam infovideo ini pula, anda akan diberikan maklumat ringkas berkenaan apa itu fitnah melalui media sosial dan bagaimana fitnah di media sosial (fitnah melalui facebook, instagram, whatsapp dan sebagainya) boleh berlaku. Selain daripada itu, apakah tindakan seterusnya sekiranya anda telah difitnah di media sosial. 

https://youtu.be/hqQPd5RDsFU


INFOVIDEO ILMULEGAL - FITNAH LIBEL DAN SLANDER

Didalam infovideo ini, anda akan beroleh maklumat ringkas berkenaan dengan apakah yang dimaksudkan dengan fitnah secara libel dan fitnah secara libel dan apakah perbezaannya serta mengapakah perbezaannya penting di dalam konteks sesuatu tindakan saman malu dan undang-undang fitnah.

https://youtu.be/RceU1od-9js


INFOVIDEO ILMULEGAL - APA ITU LATENT DEFECTS?

Menerusi infovideo ini, anda akan mendapat maklumat ringkas berkenaan dengan apakah itu Latent Defects dan apakah hak-hak pemilik rumah sekiranya rumahnya didapati mengalami kerosakan-kerosakan tersembunyi dan terpendam selepas tamat tempoh tanggungan liabiliti atau Defect Liability Period.

https://youtu.be/j_BUlv2ozrc


INFOVIDEO ILMULEGAL - SAMAN CEROBOH TANAH

Didalam infovideo ini, anda akan mendapat kupasan ringkas berkenaan dengan apa itu tort pencerobohan tanah, bagaimana pencerobohan tanah boleh berlaku dan apakah hak-hak tuan tanah sekiranya tanahnya diceroboh serta kupasan ringkas berkenaan keadaan bagaimanakah pemilik tanah boleh memfailkan saman.

https://youtu.be/v61tX6V2kl8


INFOVIDEO ILMULEGAL - APA ITU HAKCIPTA

Didalam infovideo ini, anda akan mendapat maklumat ringkas berkenaan Apa itu Hakcipta terpelihara, apa itu Hakcipta (copyright) di Malaysia dan apakah karya atau hasil kerja yang boleh dilindungi di bawah Akta Hakcipta? Selain itu, infovideo ini turut mengupas bagaimana sesuatu Hakcipta tersebut dilanggar.

https://youtu.be/9Y-L7IODBQE

0 Pertanyaan & Jawapan

Anda mempunyai sebarang pertanyaan? Tanya saya di sini atau whatsapp saya dengan klik butang whatsapp di skrin atau isi borang pertanyaan.